Jakie prace przygotowawcze są wymagane do nakładania powłoki proszkowej na felgi?

Podobnie jak w przypadku powłok ceramicznych, właściwa praca przygotowawcza odgrywa kluczową rolę w procesie aplikacji farby proszkowej. Ponieważ powłoka proszkowa elektrycznie wiąże się z każdą powierzchnią, na którą trafi, znaczenie usunięcia brudu drogowego, pyłu hamulcowego, smaru, brudu i każdego innego zanieczyszczenia na poziomie gruntu, jakie można sobie wyobrazić z zestawu kół jest kluczowe w promowaniu przyczepności. Istnieje również kwestia usuwania wszelkich skaz z powierzchni. Dla nawet tych z nas z znacznym poziomem umiejętności jazdy od czasu do czasu napotykają na kamień lub nieoczekiwane otarcia.

Niezależnie od tego, czy są one fabrycznie nowe, lub wyglądają patrząc jak na piekło, w celu zestawu kół, aby być prawidłowo przygotowane do malowania proszkowego, muszą najpierw przejść następujące etapy przygotowania. Więc pamiętaj o tym, jeżeli Twoja lakiernia proszkowa będzie miała opory w kompleksowej naprawie Twoich felg oraz ich powłok to nie zwlekaj. Zabierz swoje felgi, pieniądze i udaj się w inne miejsce. Pierwsze wrażenie jest ważne i prawdopodobnie zostanie pominięty którychś z kluczowych kroków podczas przygotowania oraz lakierowania.

Moczenie chemiczne

Pierwsza procedura przygotowawcza wymaga moczenia felg w specjalistycznym (często podgrzewanym i mieszanym) roztworze chemicznym do usuwania powłok. Pozbawione pozostałości i zanieczyszczeń, wraz z każdą farbą lub powłoką, spód felgi ze stopu aluminium zostanie odsłonięty po spłukaniu. Chociaż istnieje kilka rodzajów chemikaliów, które mogą być używane do tego procesu, wiele starszych roztworów kwasu są dość toksyczne zarówno dla ludzi, jak i środowiska. Dlatego ważne jest, aby zapytać, jakie chemikalia firma używa do usuwania lakieru, ponieważ nie wszystkie środki dziś produkowane są przyjazne dla naszego środowiska.

Wypiekanie i wypalanie

Aby pomóc odsłonić wszelkie uporczywe miejsca, które mogły zostać pominięte podczas chemicznego zanurzania, felgi aluminiowe są często umieszczane w piecu po ich spłukaniu, co również pomaga przyspieszyć czas suszenia. Następnie przechodzi się do piaskowania – procesu, który zazwyczaj obejmuje rozpylanie tlenku glinu przez wąż wysokociśnieniowy w celu usunięcia wszelkich zanieczyszczeń, które zostały wyrzucone na powierzchnię.

Ręcznie usuń wszelkie nierówności

Podczas gdy obróbka strumieniowo-ścierna usunie większość uporczywych zanieczyszczeń powierzchni, nie zrobi nic z głęboko zakorzenionymi wżerami i korozją, ani też nie będzie miała wpływu na krawężniki czy odpryski skalne. Wszelkie szorstkie krawędzie, niedoskonałości i nieprzyjemne wypadki powinny być usunięte za pomocą tarczy polerskiej, a następnie poddane łagodniejszej rundzie polerowania.

Czas na taśmę

Gratowanie i polerowanie zakończone, taśma termiczna jest wykorzystywana, aby chronić wszystko, co nie powinno być malowane proszkowo. Podczas gdy niektórzy lakiernicy proszkowi będą malować całe cholerne koło – ale najlepsze lakiernie maskują płaską powierzchnię, która przykręca się do piasty aby zagwarantować, że koła osiądą prawidłowo.